Der er da bare så drøn ærgerligt at sidde der og se på at åbningsraten på nyhedsbrevet fejler!

Du har brugt tid, energi og virkelig lagt et stykke arbejde i at skrive en mail som du gerne vil dele med dine modtagerer, og så opdager du, at der er ALT for få der åbner din mail. ØV!

Hvad gik galt?

  • Du sendte måske på den forkerte dag eller bare det forkerte tidspunkt?
  • eller måske var din emnelinje virkelig dårlig?

Du kan heldigvis hive åbningsraten lidt højere op, ved at genudsende din mail kun til dem, der ikke allerede har åbnet den første mail.
-Og du kan endda få Mailchimp til at sende mailen på det tidspunkt hvor der er størst chance for at din mail bliver læst.

Sådan genudsender du dit nyhedsbrev i Mailchimp, til dem der ikke har åbnet den oprindelige mail.

Under ‘Campaigns’ kan du se de nyhedsbreve du har sendt ud.

Åbningsraten på den her mail er kun 46%, det kunne godt være bedre. Derfor klikker du på den lille pil der er ved siden af ‘View Report’ og vælger Replicate.

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 1

 

Vælg hvilken liste mailen skal sendes til og vælg ‘Send to a new segment’
I drop down menuerne vælger du ‘Campaign Avtivity’, ‘Did not open’ og den mail der ikke blev åbnet.

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 2

 

Ret i navnet på din Campaign. Skriv evt. ‘Genudsendelse’ foran det oprindelige navn og ret i ‘Email subject’ til noget fængende.
Du kan også sagtens vælge at skrive inde i selve mailen at det er en genudsendelse, for at sikre at din læser ikke gik glip af din mail.

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 3

 

Når du har alt på plads så går du til det sidste step ‘Confirm’ og klikker på ‘Schedule’

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 4

 

Her får du mulighed for at time hvornår Mailchimp skal sende dit nyhedsbrev.
Vælg en af de dage du ved folk plejer at vær flinke til at åbne dine mails og lad så Mailchimp selv bestemme det bedste klokkeslet.

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 5

 

Sådan! Nu er der med garanti nogle flere der får set din mail.

 

Mailchimp genudsend nyhedsbrev 6

OBS. Brug kun det her fif når du har noget rigtig vigtigt på hjertet. Selvom det er fristende, så lad være med at gøre det her ved alle dine nyhedsbreve.
Nogle læser kun nyhedsbreve en gang om ugen, hver 14. dag eller måske om måneden.
Nogle viser ikke billeder i deres mail, og så kan Mailchimp ikke se at mailen er læst.

Så der vil være nogle fra din liste der kommer til at se at du har sendt mailen 2 gange, og oplever de det for ofte, så er der risiko for at de afmelder sig dit nyhedsbrev.

Men tricket virker og det kan være med til at du øger dit kundeflow.

Hvad er dit bedste tid til at få folk til at læse dit nyhedsbrev?
Smid en kommentar, jeg vil elske at høre dit tip!