/widgets.js";var sz=d.getElementsByTagName(s)[0];sz.parentNode.insertBefore(z,sz)}(document,"script","zb-embed-code"));

Du kender det garanteret godt.

Du tilbyder et knald-hamrende godt produkt (eller ydelse) og alligevel bliver du mødt med det ene nej efter det andet. Dine kunder siger: “Nej tak!”, eller med andre ord. De køber ikke din vare. Men hvorfor?

Du har jo verdens bedste produkt og du ved hvor stor en forskel det kan gøre for din kunde.

-og præcis der har du problemet. Din kunde aner ikke hvilken forskel dit produkt kan gøre i deres liv.

Der kan være 3 grunde til at din kunde ikke køber dit produkt

  1. De har ikke det problem eller behov, som dit produkt løser (eller også ved de bare ikke at de har det problem/behov)
  2. De ved ikke at produktet kan gøre en forskel i deres liv
  3. De synes ikke det er pengene værd

De synes ikke det er pengene værd

Når din kunde ikke synes dit produkt er pengene værd er det fordi

  • De ikke ved, hvor stor en forskel produktet kan gøre i deres liv
  • De ikke ved hvor stor en forskel der er på dit produkt eller ved at købe det af dig i forhold til tilsvarende produkter på markedet
  • Det er et område i deres liv de generelt ikke ligger stor værdi i
  • Eller deres smerte ikke er stor nok, til at de vil investere i den

De ved ikke at produktet kan gøre en forskel i deres liv

Når du beskriver selve produktet frem for at vise din kunde, hvad de kan forvente at opnå med dit produkt vil din kunde ikke vide hvilken forskel produktet kan gøre for dem. Husk på at din kunde hellere vil købe løsninger end højde, bredde, længder, formater osv.

Hvis du har brug for at beskrive selve produktet så sørg altid for at gøre det relevant for kunden

F.eks.  Denne shampoo er lavet af lyserøde skyer, fordi det giver en helt unik glans til dit hår

De har ikke det problem eller behov, som dit produkt løser

Fair nok, hvis ikke de har brug for dit produkt, skal du selvfølgelig ikke stoppe det ned i halsen på dem.

Dit salg starter længe inden din kunde møder dit produkt. Salget starter allerede i din markedsføring og når du brander dig selv. Allerede her for de fornemmelsen af at du vi kunne hjælpe dem med noget.

Derfor er det vigtigt at du i din branding viser hvem du er og hvad du hjælper dine kunder med.

Den nemmeste måde for kunderne at se om dit produkt løser deres problem er ved at vise dem resultaterne.

Hvis dit produkt giver synlige resultater er før og efterbilleder rigtig godt at bruge. -og hvis ikke, så beskriv resultaterne og del udtalelser fra andre der har fået gode resultater.

Det er vigtigt at du er opmærksom på at din kunde godt kan have et problem uden at de er klar over det.

F.eks. Mange mennesker tror de sover godt om natten, uden at vide at de måske faktisk slet ikke gør det. Måden de sover på er normalt for dem, for de ved ikek at det kan være anderledes. Så umiddelbart vil de ikke være i din målgruppe til at købe et produkt der giver dem dybere søvn.

Men det det de vil kunne genkende er symptomerne og resultaterne af dårlig søvn. Derfor kan du i din branding fortælle om symptomerne på at man sover dårlig om natten.

Ved hjælp af video, blog, opslag på sociale medier samt nyhedsbreve kan du vise dine kunder de har et problem. -og gøre dem modne til at købe dig produkt.

Hvordan kan det gøre i praksis?

Du ville dø for at få de her 2 orange stropper i syntetisk materiale for kun $19,95 ikke sandt?

movingstraps1

Nå ikke?

Men ville du overveje at bruge $19,95 på en super nem måde at få flyttet din sofa, hårdehvidevarer, skabe og senge hvis du står overfor at skulle flytte fra 1. sal og på 3. sal?

Jeg ville!

Videoen viser pludselig hvor meget værdi for får for de samme 19 dollars og fra de samme syntetiske orange stropper.

Jeg ved godt at du formodentligt ikke sælger orange stropper i din business. Men princippet et det samme uanset om du sælger varer, onlineprodukter, kurser eller serviceydelser.

Hvis din kunde ikke ved at de har behov for dit produkt eller ved at dit produkt er løsningen på deres problem, så siger de NEJ TAK!

Som vist herover, så er videoer et fantastisk redskab til at fortælle hvad dit produkt gør for din kunde. Jeg har lavet en gratis guide til dig, der viser dig hvordan du får flest mulige seere til dine videoer, du kan hente den her:

Billede af movingstropperne lånt fra Homedepot.com